Bezpieczeństwo na Łysej Górze

Zdjęcia obrazują jak duży wpływ na komfort jazdy i bezpieczeństwo narciarzy ma szerokość trasy. Dzięki temu, że duża część stoku jest niedostępna (niedosypany sztuczny śnieg) na szerokości od wyciągu orczykowego do ogrodzenia z fladr, występuje niebezpieczne zagęszczenie ruchu turystycznego. Prowadzenie w takich warunkach zajęć z dziećmi jest poważnie utrudnione i zachodzi obawa o kolizję w takim tłoku. Prosimy właścicieli stacji o udostępnianie trasy na całej szerokości.


 O równomierne naśnieżanie i rozplantowanie sztucznego śniegu. Obecnie są olbrzymie różnice w grubości pokrywy w różnych miejscach ośrodka!

PONADTO

KOMUNIKACJA MIĘDZY NARTOSTRADAMI – PRZECINANIE TRAS WYCIĄGÓW: TALERZYKOWYCH, ORCZYKA, TATRA-POMY!!!

Artykuł ten kieruję do władz Spółki z o.o. Łysa Góra oraz Szkoły Narciarskiej Aesculap. Sprawa dotyczy bezpieczeństwa na stoku narciarskim ośrodka. Są przynajmniej trzy miejsca, w których turyści muszą przejechać (lub przejść) pod wyciągami w trakcie ich ruchu. Pierwsze – po dojściu narciarzy z parkingu (sytuacja, kiedy na trasie nr 3 nie ma śniegu); drugie – stała ścieżka (i niezbędny przejazd) prowadząca do Reniferowej Chatki i pólka ćwiczebnego dla osób początkujących (oraz do wyciągu dla małych dzieci).

Wszyscy o tym wiedzą, ale w okolicy tego miejsca wisi tablica informująca o tym, że przejście jest zabronione!!! No to można, czy nie można tam przejeżdżać (przechodzić) proszę Państwa??? Dlaczego wszyscy udajemy, że problemu nie ma?

Jako prowadzący zajęcia w szkole chciałbym wiedzieć. Trzecim miejscem jest dolna część tras – tuż ponad dolnymi stacjami wyciągów ORCZYK – TATRA-POMA. Tam bardzo często narciarze przecinają wyciągi, aby dostać się do którejś ze stacji dolnej. Umożliwienie przejścia jest niezbędne w tym miejscu. Proponuję tylko ustawienie siatek (patrz rysunek poniżej) i odpowiednich bramek, które w naturalny sposób maja zapobiegać przejeżdżanie na dużych prędkościach.

Wszystkie przejścia powinny być oznaczone i opatrzone tablicami ostrzegawczymi kierowanymi tak do jadących orczykiem, jak i do przechodzących. O bezpieczeństwie związanym z szerokością tras i równomiernym naśnieżaniu całej powierzchni stoku pisałem już na wstępie i mówiłem w filmie (z dnia 11.02.2017).

Na zakończenie chciałem uczulić władze Spółki i naszego Stowarzyszenia na sprawę wyczepiania się z wyciągów na wyznaczonych peronach. Załoga musi zwracać uwagę narciarzom. Zbyt wczesne puszczanie orczyków i talerzyków grozi wypadkiem!

newsy-aesculap.blogspot.com
Czytaj cały artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *