Trilexem po niezapomniane wrażenia do Drezna

DSCF8015Kto może najlepiej wiedzieć, co to jest Trilex, jeśli nie uczniowie Technikum Eksploatacji Portów i Terminali z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Turystycznych w Jeleniej Górze.

“Promocja drezdeńska”, znajdująca się w ofercie Kolei Dolnośląskich, zachęciła nas do odbycia wycieczki zawodoznawczej do stolicy Saksonii.

Do Drezna pojechaliśmy w czwartek 2 czerwca 2016 roku pociągami Kolei Dolnośląskich oraz Trilexem czyli pociągiem, który łączy trzy wyjątkowe regiony Czech, Niemiec i Polski i dba o szybkie, komfortowe połączenia pomiędzy miastami poszczególnych krajów.

My, jako przyszli pracownicy obsługi portów i terminali, mieliśmy okazję sprawdzić jakość usług oferowanych przez przewoźników. Punktualnie i w komfortowych warunkach dotarliśmy do celu.

Najważniejszym punktem tej wycieczki było Muzeum Transportu (Verkehrs Museum), które zwiedzaliśmy z polskojęzycznym przewodnikiem po trasie “Poznaj świat pojazdów”. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do odwiedzenia Muzeum i zapoznania się z informacjami na stronie Muzeum: http://bit.ly/1Y6qz5e.

Atrakcją muzeum była możliwość przejażdżki drezyną, czyli prototypem pierwszego roweru, oraz bicyklem.

Byliśmy również pod wrażeniem panoramy miasta, którą zobaczyliśmy z wieży kościoła Najświętszej Marii Panny.

Podczas spaceru po Starym Rynku podziwialiśmy barokową architekturę Drezna m.in. malowidło ścienne Orszak Książęcy, Katedrę Świętej Trójcy, zespół pałacowy Zwinger oraz Operę Sempera.

Podróż do Drezna jest kolejnym, po wizycie na lotnisku we Wrocławiu, ciekawym doświadczeniem zawodowym, które zdobyliśmy w trakcie edukacji.

Potwierdza ona aktualność powiedzenia “Podróże kształcą”.